fbpx

Ergonomia modernistycznej bryły – nowości od Comforty

Nowe kolekcje zaprojektowali dla polskiej marki obiecujący i uznani projektanci. Meble Comforty łączą w sobie wpływy sztuk wizualnych XX i XXI wieku i zawsze żywe dziedzictwo modernizmu.

Projektanci nowoczesnych mebli wychodzą naprzeciw naszej potrzebie komfortu – czyli pozwalają nam siedzieć na wygodnych sofach i ergonomicznych fotelach przy stolikach z naturalnego drewna. To połączenie funkcjonalności i wygody z przemyślanym wzornictwem tworzy wysmakowaną całość.

krzesło w kolorze fioletowym otoczone kolorami
Calder, fot. Ernest Wińczyk

Tak jest w przypadku fotela Calder od młodego projektanta Jana Kochańskiego czy bestsellerowej sofy Classic Krystiana Kowalskiego, która zyskała nową skórę. Dosłownie, wcześniej bowiem sofa, która została doceniona w plebiscycie Must Have podczas Łódź Design Festival, była dostępna tylko w wersjach tapicerowanych tkaninami. Teraz nie dość że obito ją skórą Elmosoft marki Elmo słynącej z proekologicznego nastawienia, to rozbudowano o dodatkowe moduły i zaproponowano dwie głębokości siedzisk.

duża skórzana kanapa w nietypowym wnętrzu
Classic, fot. Ernest Wińczyk

róg wersalki ze skóry na białym tle
Classic, fot. Ernest Wińczyk

Calder powstał jako wynik przedefiniowania komfortu mebla tapicerowanego. Kochański poszedł w stronę ergonomii, a nie kolejnych warstw, które zapewniają wygodę zgodnie z klasycznie pojętą sztuką tapicerską. Lekka sylwetka mebla wnosi dynamikę do przestrzeni, w której ją umieszczono.

czarne fotele z materiału z drewnem
Calder, fot. Ernest Wińczyk

drewniany podłokietnik na krześle
Calder, fot. Ernest Wińczyk

Meble do biur i hoteli

Komfort dziś oznacza nie tylko dobre samopoczucie naszego ciała. Nowoczesne technologie upominają się o naszą uwagę – tej nie można odmówić projektantom takim jak Jerzy Porębski i Grzegorz Niwiński z Towarzystwa Projektowego. Ich system Altair został nie tylko lekko zmodyfikowany wizualnie, ale też wzbogacony o porty USB, tak przydatne w przestrzeni publicznej. W jego skład wchodzą stalowe stoliki z blatami z drewna i płyty mdf, ale też z marmuru.

nowoczesna prezentacja foteli
Altair, fot. Ernest Wińczyk

wersalka z szarego materiału
Altair, fot. Ernest Wińczyk

złącze USB w kółku na tle kanarkowego żółtego
Altair, fot. Ernest Wińczyk

Nie tylko stolik

Kolekcja Comforty powiększyła się również o inne stoliki – te z wysokiej jakości drewna, które zaprojektowano, bawiąc się skalą. Twórca Circusa, Krystian Kowalski postawił na pracę z proporcjami i światłem, zbliżając się tym samym do myślenia w kategoriach architektonicznych.

drewniane elementy złożone w prostokąt
Circus, fot. Ernest Wińczyk

Dodatkową nowością jest pełna mobilność stolika – a raczej tego, co buduje jego podstawową funkcję: blatu. Blat Circus jest zdejmowany i może służyć za tacę.

walec z drewna z czarnym paskiem
Circus, fot. Ernest Wińczyk

zakrywka z drewna z czarnym paskiem
Circus, fot. Ernest Wińczyk

Od tego samego projektanta dostajemy w tym roku jeszcze jedną nowość, tym razem do siedzenia. Kolekcja foteli Oyster nie ma jednego przeznaczenia, modele, które się na nią składają, różnią się od siebie wielkością i rodzajem tapicerowania. Nadają się do każdej przestrzeni – i tej prywatnej, i do hotelowego lobby.

zielony fotel z poduszkami na nóżkach
Oyster, fot. Ernest Wińczyk

meble oyster w aranżacji z szarą ścianą
Oyster, fot. Ernest Wińczyk

Jak podzielić przestrzeń w mieszkaniu?

Na to pytanie odpowiedział Krystian Kowalski, projektując system regałów Anvil. Comforty pokazało na swoim stoisku w Mediolanie, jak można wykorzystać te przemyślane meble do zapanowania nad przestrzenią. Projektant stworzył również resztę kolekcji, a więc stół i stoliki.

drewniano-metalowa szafka
Anvil, fot. Ernest Wińczyk

czerwone krzesełko przy stoliku z drewna
Anvil, fot. Ernest Wińczyk

Wisienką na torcie jest tu wyrazista konsola z sześciokątem równoramiennym, znanym z wielu innych mebli od Comforty.

Inspiracją do stworzenia wystroju stoiska Comforty na targi w Mediolanie i Warszawie, o wyrazistej koncepcji artystycznej i spójnym designie, były prace amerykańskiej artystki Sary Morris. Gęste mozaiki, ściany obite tkaninami, bogata kolorystyka i mocne desenie, warstwowość i wyraźne figury geometryczne – tak pokrótce można opisać to, na co zdecydowali się twórcy identyfikacji wizualnej Comforty, prezentując w Mediolanie polską markę z niemal dwudziestoletnim doświadczeniem we wzornictwie przemysłowym.

nowoczesne różowe krzesła
fot. Ernest Wińczyk

duża sala z nowoczesnymi krzesłami
fot. Ernest Wińczyk

Fot. i oprac. na podst.:
mat. prasowe Comforty