Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Choć może się wydawać, że scenografia zwykle składa się z tektury, udowadniamy, że dodatki i meble, które widzimy w filmach też mogą być designerskie. A Wy możecie mieć je we własnych wnętrzach i poczuć się na przykład jak superbohaterowie!

Fotel idealny do przemyśleń

Lounge Chair, zaprojektowany przez małżeństwo, Charlesa i Ray Eamesów w 1956 roku pojawił się na ekranie co najmniej kilka razy.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Charles i Ray Eamesowie na słynnym Lounge Chair

Fotel znajduje się w ofercie marki Vitra i jest dostępny w dwóch rozmiarach.

Wprowadzenie do oferty większego rozmiaru tłumaczyć można tym, że od momentu, gdy fotel trafił do produkcji, średni wzrost człowieka na całym świecie zmienił się o prawie 10 cm. W ścisłej współpracy z Eames, Vitra opracowała nową, większą wersję po to, aby wyżsi ludzie mogli cieszyć się tym samym wyjątkowym komfortem, jaki Charles i Ray Eames chcieli zapewnić swoim klientom projektując mebel w oryginalnym rozmiarze.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Lounge Chair

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Lounge Chair

Fotel spełni i nasze oczekiwania, bo do wyboru mamy różne kombinacje kolorystyczne skórzanych obić tapicerskich, elementów konstrukcji drewnianych i podstaw, które uzupełnia np. biała i czarna edycja.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Lounge Chair w bieli…

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

… oraz w czerni

Poznajecie już? To właśnie w nim Iron Man rozmyślał o swoich misjach, a Dr House szukał właściwej diagnozy.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Lounge Chair – kadr z filmu „Iron Man”

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Lounge Chair w gabinecie Doktora House’a

Stolik i kanapa superbohaterów

Jak fotel, to i stolik! Alanda Coffee Table, który stworzył architekt i projektant, Paolo Piva dla B&B Italia szczególnie upodobał sobie reżyser Zack Snyder. Umieścił go w obu swoich filmach: „Batman vs. Superman: Świt sprawiedliwości” oraz „Lidze Sprawiedliwości”.

Stolik Alanda, który powstał w latach 80., w 2018 roku ponownie trafił do sprzedaży w hołdzie jego twórcy, który zmarł rok wcześniej. Alanda jest jednym z najbardziej designerskich projektów, w dodatku charakterystycznych dla tamtego okresu, o czym świadczy bogactwo silnych, odważnych znaków stylistycznych, często pozostających w dialogu z architekturą, odbijających w miniaturze jej najbardziej atrakcyjne i charakterystyczne elementy. Struktura stolika przypomina grupę odwróconych piramid. Alanda w wersji z 2018 roku dostępna jest w dwóch rozmiarach: 120 x 120 cm oraz 120 x 180 cm i zrobiona jest z błyszczącej stali malowanej na czarno oraz czystego lub przydymionego szkła.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Alanda w wersji z 2018 roku

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Alanda w wersji z 2018 roku

W obu wspomnianych tytułach pojawia się również sofa. Nie byle jaka, bo to Barcelona day bed, którą zaprojektował Ludwig Mies van der Rohe. Obecnie produkowana jest dla marki Knoll, której to projektant od 1953 roku powierzył proces produkcyjny całej kolekcji Barcelona.

To niezwykle elegancka sofa w stylu mid-century, która mimo upływu lat jest przykładem klasycznego wzornictwa i pozostaje nadal równie aktualna jak w chwili jej wprowadzenia na rynek w 1930 roku.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Barcelona day bed

Krzesło, przez które widać przestrzeń

Kolejnym projektem od marki Knoll, który mieliśmy okazję widzieć w filmach takich jak „Przerwane objęcia” Pedro Almodóvara czy „Diabeł ubiera się u Prady” Davida Frankela jest Bertoia chair.

Ta kultowa seria krzeseł wykonanych z drutu została zaprojektowana przez Harry’ego Bertoię dla Knoll w 1950 roku w wyniku eksperymentu polegającego na zginaniu metalowych prętów: – Jeśli patrzysz na te krzesła, są one wykonane głównie z powietrza, tak jak rzeźby. Przestrzeń po prostu przez nie przechodzi – powiedział kiedyś Bertoia o swym projekcie.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Bertoia Chair

Istnieją różne wersje krzeseł: możemy wobec tego wybierać pomiędzy opcją z poduszkami lub bez, a także z różnych form oparć.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Różne wersje krzeseł Bertoia

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Bertoia chair w kadrze z filmu „Diabeł ubiera się u Prady”

Oswojona psychodela

Mamy coś i dla fanów Stanleya Kubricka, talentu Jacka Nicholsona i kultowego już „Lśnienia”. Czy wiecie , że jeden z najbardziej znanych dywanów w historii filmu, w charakterystyczne czarno-czerwono-brązowe heksagony możecie wykorzystać w aranżacji własnych wnętrz? Dywan Overlook Hotel został wykonany specjalnie z myślą o portalu Film&Furniture, przez jedynego brytyjskiego posiadacza licencji na wykorzystanie oryginalnego projektu z lat 60. autorstwa legendarnego projektanta wnętrz Davida Hicksa.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Scena z filmu Kubricka

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Dywan Overlook Hotel

Poza tym, o popularności i rozpoznawalności wzoru świadczy fakt, że znalazł się on nawet na plakacie filmu „Room 234” z 2012 roku, który traktuje o możliwych interpretacjach oryginału Kubricka z 1980 roku.

Tworząc filmowe wnętrze, czyli design na ekranie

Plakat reklamujący film „Room 234”

To jak? Czy macie ochotę przenieść nieco filmowego świata do swych domów i mieszkań?

Fot.: Film and Furniture, Vitra, B&B Italia, Knoll, Filmweb

Oceń ten artykuł

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

0 / 5. 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Katarzyna Księżopolska - Redaktor naczelna MAGAZIF.com

Redaktor naczelna portalu MAGAZIF.com. Z wykształcenia socjolog i filolog polski. Autorka wywiadów, relacji z wydarzeń, poradników i raportów dla branży architektury, designu i wnętrz; moderatorka paneli dyskusyjnych, rozmów i spotkań; prowadząca warsztaty i konsultacje dla architektów i projektantów w zakresie komunikacji. Kierowniczka produkcji filmów dokumentalnych, poświęconych branży wnętrzarskiej. Cyklicznie dokonuje autorskiego przeglądu inspiracji, nowości oraz wydarzeń branżowych w ramach formatu „MAGAZIF NEWS”. Zasila szeregi jury najważniejszych konkursów branżowych w Polsce – m.in. Dobry Wzór, Międzynarodowe Biennale Architektury Wnętrz w Krakowie, must have przy Łódź Design Festival, Diament Meblarstwa. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała w branży badawczej, zajmując się badaniami marketingowymi, koordynacją międzynarodowych projektów oraz consultingiem dla firm w zakresie wdrożeń produktowych i strategicznych. Miłośniczka designu i mody.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama