Forum Dostępności po raz drugi
Ubiegłoroczna edycja Forum Dostępności zgromadziła ponad 420 uczestników, w tym 87 prelegentów i 60 partnerów. Na dwóch salach przeprowadzonych zostało 19 paneli dyskusyjnych oraz 6 spotkań z najwybitniejszymi polskimi architektami i projektantami wzornictwa, co dało w sumie 15 godzin merytorycznych dyskusji.
Podczas drugiej edycji Forum Dostępności eksperci będą rozmawiać o tym jak najnowsze trendy w dostępności i projektowaniu uniwersalnym będą kształtować rzeczywistość i nasze życie oraz jak cyfryzacja, globalizacja, zmiany demograficzne i klimatyczne zmieniają architekturę, przestrzeń publiczną i przedmioty codziennego użytku. Uczestnicy będą mogli wziąć udział w panelach dyskusyjnych dotyczących dostępności w budynkach mieszkalnych, hotelach czy obiektach najmu instytucjonalnego, a także w ochronie zdrowia i bankach.
Tematy listopadowego Forum Dostępności
Dodatkowo w programie tegorocznego Forum Dostępności:
- A co pomiędzy budynkami? Kto odpowiada za dostępność chodników, przystanków, parków, skwerów, placów?
- Business Accessibility. Czy biznes straci czy skorzysta na nowej ustawie o dostępności produktów i usług, która wejdzie w życie 28.06.2025?
- Uniwersalnie o designie – jak w oparciu o potrzeby niszy stworzyć produkty dla wszystkich?
- Uniwersalnie o architekturze w kulturze. Co muszą zrobić kina, teatry, muzea i sale widowiskowe i biblioteki, żeby kultura była naprawdę dostępna?
- Rola badań i testów użytkowników produktów w procesie projektowym.
- Neuroróżnorodność w biurze. Jak sprostać nowym wyzwaniom i potrzebom różnorodnych pracowników?
- Rozwiązania technologicznie w służbie człowieka – czy wykorzystujemy potencjał technologii cyfrowej, aby zwiększyć dostępność, gier, urządzeń i rozwiązań?
- Czy każdy może być Superbohaterem_ką? – Environmental, Social and Corporate Governance, czyli środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny.
- Zobacz dotykiem, poczuj, smakuj, usłysz. Zmysły w projektowaniu.
Odwiedź tegorocznych wystawców
Forum Dostępności to nie tylko część merytoryczna, ale również bogata strefa wystawiennicza, gdzie firmy prezentują najlepsze inicjatywy i produkty z segmentu accessibility, smart access i universal design. Jest to centrum wymiany pomysłów i doświadczeń oraz możliwość znalezienia partnerów do współpracy przy innowacyjnych projektach. Wśród wystawców znajdą się również marki znane z projektowania uniwersalnego, producenci: mebli biurowych, mebli dla domu, łazienek, kuchni, produktów związanych z życiem codziennym, zabawą, sportem, pracą i przestrzenią publiczną – takich, z których mogą korzystać wszyscy.
MAGAZIF objął wydarzenie patronatem medialnym.