Aktualny motyw: Okienne stylizacje

Logo anwis mecenas motywu

MECENAS MOTYWU

Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu na najlepszy dyplom projektowy

Osiem polskich publicznych uczelni artystycznych prezentuje po cztery najlepsze dyplomy projektowe z ostatniego roku. Czy w pracach młodych polskich projektantów i projektantek widać przewartościowanie, do którego przyczyniły się pandemia i wojna? Kto otrzymał główna nagrodę i 20 tys. zł?

Nagrody w konkursie Design 32 to nie tylko prestiż i szansa na rozpędzenie kariery, to także konkretne wsparcie. Pula nagród wynosi 43 tys. 500 zł, a dzięki mecenatowi marki OPPO są jeszcze dodatkowe nagrody rzeczowe.

Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu

W konkursie Design 32 brali udział absolwenci ośmiu publicznych uczelni artystycznych, każda z nich nominowała po cztery prace dyplomowe. Organizowała go ASP w Katowicach, a współtworzyli: Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, Akademia Sztuki w Szczecinie, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu. To jedyny taki konkurs w Polsce. Towarzyszy mu wystawa, którą do 15 czerwca można oglądać w Galerii ASP Katowice Rondo Sztuki.

Laureatów konkursu wyłoniło jury w następującym składzie: Krystyna Łuczak-Surówka, Karolina Sulej, Marcin Wicha, Mikołaj Wierszyłłowski, Marcin Wolny. Własną nagrodę przyznała marka OPPO. O przyznaniu Nagrody City and Design zdecydowali przedstawiciele Metropolii GZM.

Nagroda Rektorów (20 tys. zł)

Decyzją jury Nagrodę Rektorów Akademii Sztuk Pięknych otrzymała Izabela Kędzior z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi za projekt „Luksus jutra”.

„Luksus jutra” to projekt, na który składają się sztućce, biżuteria, ampułka z wodą. Wyglądają one, jakby przybyły z dalekiej przyszłości, kiedy drewno i metal staną się materiałami luksusowymi. To przewrotny głos w sprawie katastrofy klimatycznej. Projekt wielowymiarowy, a jednocześnie spójny. Sposób podejścia do narzędzi, do procesu, potraktowanie materiałów, tworzą bardzo wysmakowaną kolekcję przedmiotów odziałujących na intelekt, pobudzających emocje. Autorka kieruje nas ku przyszłości, odwołując się jednocześnie do artefaktów i historii. 

Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Izabela Kędzior, kolekcja biżuterii – „Luksus jutra”
Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Izabela Kędzior, sztućce – „Luksus jutra”
Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Izabela Kędzior, sztućce – „Luksus jutra”

Nagroda Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (15 tys. zł)

Nagrodę otrzymała Weronika Wojnarowicz z Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi za pracę pt. „Korek jako materiał dla projektanta wzornictwa przemysłowego”.

To przykład projektu, który jest skoncentrowany przede wszystkim na procesie, a nie na efekcie. Pokazuje dialog, w jaki projektowanie wchodzi z nauką. Stanowi doskonały przykład poszukiwania nowego materiału. Autorka pokazuje drogę opartą na próbach, nieustannym zadawaniu pytań i dążeniu do osiągnięcia wyznaczonego celu, nie boi się błędów, wyciąga z nich wnioski, eksperymentuje, starając się osiągnąć najlepszy rezultat.  

Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Weronika Wojnarowicz, „Korek jako materiał dla projektanta wzornictwa przemysłowego”
Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Weronika Wojnarowicz, „Korek jako materiał dla projektanta wzornictwa przemysłowego”
Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Weronika Wojnarowicz, „Korek jako materiał dla projektanta wzornictwa przemysłowego”

Nagroda Prezydenta Miasta Katowice (7000 zł)

Nagrodę Prezydenta Miasta Katowice otrzymała Patrycja Mola z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach za pracę zatytułowaną: „Projekt variable fontu Monsun z interfejsem dla projektów dynamicznych”.

 To coś więcej niż variable font, bo płynnie zmienia się nie tylko grubość i szerokość, ale również konstrukcja. Pochylenie, proporcje i rysunek liter. Otrzymujemy zestaw znaków o praktycznie nieskończonej ilości permutacji, a oprócz projektu kroju pisma – rozbudowane i przemyślane narzędzie do jego obsługi. To prawdziwy font-eksperyment, w dodatku udany.

Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Patrycja Mola, „Projekt variable fontu Monsun z interfejsem dla projektów dynamicznych”
Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Patrycja Mola, „Projekt variable fontu Monsun z interfejsem dla projektów dynamicznych”
Design 32 – znamy wyniki ogólnopolskiego konkursu
Patrycja Mola, „Projekt variable fontu Monsun z interfejsem dla projektów dynamicznych”