Forum BiznesUp! za nami, czyli polski design ma się świetnie

Nie boimy się odważnych rozwiązań, jesteśmy kreatywni i otwarci na innowacje, mamy imponujące zaplecze rzemieślnicze, a nasze produkty odznaczają się jakością i są doceniane przez zagranicznych konsumentów. Przed jakimi wyzwaniami stoi więc polska branża projektowa? Zapytano o to marki, które zgłosiły się do tegorocznej edycji projektu BiznesUp! design made in Poland, a także ekspertów, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji forum. Wnioski? Rodzimy design trzeba spójnie komunikować i budować jego rozpoznawalność na świecie.

– Polski design należy umiejętnie prezentować, powinniśmy nauczyć się opowiadać o tym, co mamy i nie tylko starać się sprzedawać swoje produkty innym firmom na zamówienie, ale także konsekwentnie, spójnie budować i komunikować wizerunek własnej marki – mówi Anna Pietrzyk-Simone, Creative Project Foundation, prelegent podczas BiznesUp! design made in Poland.

kobieta w czerwonej bluzce z czarnymi spodniami

Za nami forum BiznesUp! design made in Poland. 40. reprezentantów polskiego designu,
18. międzynarodowych ekspertów, przedstawicieli branży projektowej oraz kilkanaście wykładów, warsztatów i paneli dyskusyjnych na temat rodzimego designu z perspektywy zagranicznych rynków. Była to również okazja, by zobaczyć najlepsze polskie marki w jednym miejscu. Jakie produkty zaprezentowały?

Meble z historią

366 Concept
Zespół tworzący markę 366 Concept wierzy, że dobre wzornictwo jest ponadczasowe, dlatego jego misją jest wskrzeszanie i promowanie ikon polskiego meblarstwa z lat 60-tych. Oprócz dobrego, ponadczasowego designu sprzed lat, promuje ekologię – za każdy sprzedany fotel sadzone jest drzewo.

różowe krzesło przy białej ścianie ze zdobieniami

366 Metal

łososiowe krzesło przy małym drewnianym stoliku

366 Metal

Projekt68 to przywrócenie do życia krzesła siatkowego projektu Henryka Sztaby z lat 60-tych. Współczesne krzesło powstało w oparciu o oryginalne rysunki projektanta, który prywatnie jest dziadkiem współzałożyciela marki.

białe krzesło w krate na tle szarej ściany

Krzesło siatkowe

Porcelana wraca do łask
Ćmielów Design Studio to najmłodsza marka Polskich Fabryk Porcelany, adresowana do osób poszukujących dobrego, współczesnego wzornictwa. Kolekcje, które wychodzą spod rąk projektantów prezentują nowe oblicze porcelany łączącej w sobie tradycyjny kunszt produkcji oraz nowoczesne podejście do estetyki.

kwadratowe białe i szare kubki

Zestaw SYSTEM

białe filiżanki

Zestaw SYSTEM

VOLA. art of deco
Marka posiada doświadczenie w dekorowaniu szkła i porcelany od 1995 r. Jej filozofia zawarta jest w nazwie „art of deco”, czyli „sztuki dekorowania”. Kolekcje VOLA to porcelana w najlepszym gatunku oraz ręcznie dmuchane szkło i produkty charakteryzujące się najwyższą jakością wykonania, idącą w parze z oryginalnym, ponadczasowym wzornictwem.

talerze pod filiżanki ze złotymi wzorami

Kolekcja FIRST GOLD

Otul się designem
JEDWAB AUTORSKI Joanna Szymankiewicz
JEDWAB AUTORSKI to marka unikatowych tkanin jedwabnych, w których w nowatorski sposób łączone są techniki tkackie z malarskimi. Tkaninom nadawana jest forma użytkowa, służą jako elementy ubioru np. w postaci etoli jedwabnych, chust, szali, krawatów. Jedwabie prezentowane są w szlachetnych autorskich opakowaniach.

czarny krawat w ciemnym pudełku

Tkaniny jedwabne

HOP DESIGN łączy w sobie siłę nowoczesnego projektowania i precyzyjne wykonanie. Stawia na wysoką jakość, solidną produkcję i polski design. Marka w swoich projektach chętnie wykorzystuje szlachetne, naturalne materiały. HOP DESIGN słynie m.in. z tekstyliów wykonanych z naturalnych materiałów – pościeli z czystej bawełny i wełnianych koców.

niebieski koc leżący na drewnianym stole z lampą

Koce wełniane YETI

Podczas BiznesUp! design made in Poland zaprezentowały się również: DYWILAN D-sign, Gra-fika, KEENO, LUMIO, Spinners, Aqua Posters by Studio Warto, Tartaruga, Un’common, Many Mornings, BOOGIE, HELLO PETS, dziane, FAMEG, Wood&Paper, Goldie&Oldie , Two or three things, DOKI, AQForm, august design studio, ZACZYN, EHØ Muteboards, IMOdesign, METR64, LAGA, Mleko Living, NOTI, tre product, Trufle Mozaiki, Majolika Nieborów, VZÓR, Lumeline, Well®Done Dobre Rzeczy, JULIA, TABANDA. W ramach projektu realizowana jest również międzynarodowa kampania promocyjna polskiego designu za pośrednictwem mediów oraz kampanii outdoorowej.  

Fot. i oprac. na podstawie:
Mat. prasowe Lightscape

Oceń ten artykuł

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

0 / 5. 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Redakcja MAGAZIF

Artykuły redakcji portalu MAGAZIF.com

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama