Nie boimy się odważnych rozwiązań, jesteśmy kreatywni i otwarci na innowacje, mamy imponujące zaplecze rzemieślnicze, a nasze produkty odznaczają się jakością i są doceniane przez zagranicznych konsumentów. Przed jakimi wyzwaniami stoi więc polska branża projektowa? Zapytano o to marki, które zgłosiły się do tegorocznej edycji projektu BiznesUp! design made in Poland, a także ekspertów, którzy wzięli udział w tegorocznej edycji forum. Wnioski? Rodzimy design trzeba spójnie komunikować i budować jego rozpoznawalność na świecie.
– Polski design należy umiejętnie prezentować, powinniśmy nauczyć się opowiadać o tym, co mamy i nie tylko starać się sprzedawać swoje produkty innym firmom na zamówienie, ale także konsekwentnie, spójnie budować i komunikować wizerunek własnej marki – mówi Anna Pietrzyk-Simone, Creative Project Foundation, prelegent podczas BiznesUp! design made in Poland.
Za nami forum BiznesUp! design made in Poland. 40. reprezentantów polskiego designu,
18. międzynarodowych ekspertów, przedstawicieli branży projektowej oraz kilkanaście wykładów, warsztatów i paneli dyskusyjnych na temat rodzimego designu z perspektywy zagranicznych rynków. Była to również okazja, by zobaczyć najlepsze polskie marki w jednym miejscu. Jakie produkty zaprezentowały?
Meble z historią
366 Concept
Zespół tworzący markę 366 Concept wierzy, że dobre wzornictwo jest ponadczasowe, dlatego jego misją jest wskrzeszanie i promowanie ikon polskiego meblarstwa z lat 60-tych. Oprócz dobrego, ponadczasowego designu sprzed lat, promuje ekologię – za każdy sprzedany fotel sadzone jest drzewo.

366 Metal

366 Metal
Projekt68 to przywrócenie do życia krzesła siatkowego projektu Henryka Sztaby z lat 60-tych. Współczesne krzesło powstało w oparciu o oryginalne rysunki projektanta, który prywatnie jest dziadkiem współzałożyciela marki.

Krzesło siatkowe
Porcelana wraca do łask
Ćmielów Design Studio to najmłodsza marka Polskich Fabryk Porcelany, adresowana do osób poszukujących dobrego, współczesnego wzornictwa. Kolekcje, które wychodzą spod rąk projektantów prezentują nowe oblicze porcelany łączącej w sobie tradycyjny kunszt produkcji oraz nowoczesne podejście do estetyki.

Zestaw SYSTEM

Zestaw SYSTEM
VOLA. art of deco
Marka posiada doświadczenie w dekorowaniu szkła i porcelany od 1995 r. Jej filozofia zawarta jest w nazwie „art of deco”, czyli „sztuki dekorowania”. Kolekcje VOLA to porcelana w najlepszym gatunku oraz ręcznie dmuchane szkło i produkty charakteryzujące się najwyższą jakością wykonania, idącą w parze z oryginalnym, ponadczasowym wzornictwem.

Kolekcja FIRST GOLD
Otul się designem
JEDWAB AUTORSKI Joanna Szymankiewicz
JEDWAB AUTORSKI to marka unikatowych tkanin jedwabnych, w których w nowatorski sposób łączone są techniki tkackie z malarskimi. Tkaninom nadawana jest forma użytkowa, służą jako elementy ubioru np. w postaci etoli jedwabnych, chust, szali, krawatów. Jedwabie prezentowane są w szlachetnych autorskich opakowaniach.

Tkaniny jedwabne
HOP DESIGN łączy w sobie siłę nowoczesnego projektowania i precyzyjne wykonanie. Stawia na wysoką jakość, solidną produkcję i polski design. Marka w swoich projektach chętnie wykorzystuje szlachetne, naturalne materiały. HOP DESIGN słynie m.in. z tekstyliów wykonanych z naturalnych materiałów – pościeli z czystej bawełny i wełnianych koców.

Koce wełniane YETI
Podczas BiznesUp! design made in Poland zaprezentowały się również: DYWILAN D-sign, Gra-fika, KEENO, LUMIO, Spinners, Aqua Posters by Studio Warto, Tartaruga, Un’common, Many Mornings, BOOGIE, HELLO PETS, dziane, FAMEG, Wood&Paper, Goldie&Oldie , Two or three things, DOKI, AQForm, august design studio, ZACZYN, EHØ Muteboards, IMOdesign, METR64, LAGA, Mleko Living, NOTI, tre product, Trufle Mozaiki, Majolika Nieborów, VZÓR, Lumeline, Well®Done Dobre Rzeczy, JULIA, TABANDA. W ramach projektu realizowana jest również międzynarodowa kampania promocyjna polskiego designu za pośrednictwem mediów oraz kampanii outdoorowej.
Fot. i oprac. na podstawie:
Mat. prasowe Lightscape
Inne ciekawe eventy

Targi Rzeczy Ładnych 2025 Zima

Architecture Matters 2025

Milan Design Week 2025
