Pokochać oryginał? Wystawa „?WE loveOriginal” na ARENA DESIGN 2018

Podczas targów arena DESIGN (6-9 marca 2018) każdy mógł nie tylko zobaczyć, ale i poczuć różnicę między oryginalnym projektem, a tanią „podróbką”. O tym, że „prawie robi różnicę”, skutecznie przekonywało stowarzyszenie #loveOriginal.

Wystawa “?WE loveOriginal” zorganizowana była w Polsce po raz pierwszy. Pomysł narodził się z chęci pokazania atutów ikonicznych projektów, a nie piętnowania tanich, źle wykonanych kopii. Prezentacja zrobiła furorę głównie dlatego, że pozwoliła widzom wejść w intymny kontakt z „klasykami” – każdy mebel ukrywał się za czarną, aksamitną zasłoną, która zapewniała słodkie sam na sam z obiektem westchnień. Obiekty można było też pogłaskać, wnikliwie obejrzeć, usiąść na nich, a na niektórych nawet się położyć! Robili to wszyscy, których miałam okazję podglądać. Ja sama też nie oparłam się pokusie.

kobieta leżąca na leżance obok dużego plakatu

Le Corbusier, Julek Reichelt (Ipnotic Store), Karolina Drożdż (Magazif)

kobieta leżąca na leżance obok dużego plakatu

„Leżakowanie„ na wystawie „?WE loveOriginal”

siwy mężczyzna leżący obok dużego plakatu

Le Corbusier, Zdzisław Sobierajski

Atrakcyjną interaktywność wystawy uzupełniły plansze, na których uwiecznieni zostali twórcy przedmiotów, prawdziwe sławy projektowania – twórcy nie tylko pięknych obiektów, ale i historii designu XX wieku. Zdjęciom towarzyszyły informacje mówiące o kontekście, w jakim każdy z prezentowanych projektów się narodził i został osadzony. Jak mówi Urszula Kałużna, autorka zdjęć, które tu widzicie: „Dzięki wystawie poznać można było historię danego mebla od pomysłu do finalnej jego wersji. A to właśnie odkrycie idei, kontekstu i procesu twórczego sprawia, że poznajemy historię przedmiotu i jego duszę, który bez tego jest tylko zlepkiem materiałów”.

klika osób stojących pod napisem elle

Zespół „?WE loveOriginal” i Przemysław Trawa (Prezes Zarządu MTP) / Fot. „?WE loveOriginal”

Stowarzyszenie #loveOriginal oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie chcą z pomocą takich przedsięwzięć skupić się na budowaniu świadomości drogi projektowej i produkcyjnej (czyli od pomysłu do produktu). Udział w wystawie wzięli polscy przedstawiciele największych marek świata designu takich jak Knoll, Republic of Fritz Hansen, Kartel, Vitra, Fontini, Magis, Cassina.

kobieta i mężczyzna siedzący na tle dużego plakatu

Charles and Ray Eamesr, Julek Reichelt (Ipnotic Store), Karolina Drożdż (Magazif)

kobieta i mężczyzna siedzący obok dużego plakatu

„?WE loveOriginal”: ulek Reichelt (Ipnotic Store), Karolina Drożdż (Magazif)

kobieta obok wiszących plastikowych foteli

Philippe Starck

Partnerem wydarzenia była Aqina, która – jako wieloletni partner m.in. Knolla, Moroso, Guframa, Magisa, Prostorii czy Republic of Fritz Hansen – wpisuje się idealnie w te założenia, sprzeciwiając się produkcji i sprzedaży mebli elegancko określanych mianem „meble inspirowane”.

Stowarzyszenie #loveOriginal wypłynęło dzięki poznańskiej wystawie na szerokie wody i zrobiło sporo zamieszania. Na tym jednak nie koniec – obiecuje bowiem działać aktywnie i edukować, czyli już nie tylko pokazywać, ale i wyjaśniać, na czym polega różnica między kopią a oryginałem. MAGAZIF chętnie będzie uczestniczył w tej akcji.

różne wiszące krzesła na tle dużego plakatu

Kartell Masters projektu Arne Jacobsena

Wystawa: ?WE loveOriginal

Targi: arena DESIGN 2018

Organizator: Stowarzyszenie loveOriginal, Międzynarodowe Targi Poznańskie.

Kurator wystawy: Stowarzyszenie loveOriginal

Mecenas wystawy “?WE loveOriginal”: Urząd Patentowy RP

Partnerzy wystawy “?WE loveOriginal”: Kartell. Fontini Secto Design. Vitra. Republic of Fritz Hansen. Knoll, Milliken by Aqina. Chors.

Partnerzy instytucjonalni: Zamek Cieszyn. Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Urząd Patentowy RP. Stowarzyszenie Projektantów Form Przemysłowych. UAP Poznań.

różne lampy wystające z plastikowego kosza

Jasny przekaz: Miejsce przedmiotów „inspirowanych” to kontener na śmieci.

Autorką zdjęć ilustrujących tekst jest arch. Urszula Kałużna – laureatka 68 nagród Acanthus Aureus, najbardziej prestiżowych nagród w Polsce przyznawanych za design wystawienniczy. Redaktor naczelna portalu EXSPACE, jedynego w Polsce kompendium wiedzy na tematy związane z szeroko pojętą branżą wystawienniczą.

Fot. i oprac. na podstawie:
Mat. Exspace.pl

Oceń ten artykuł

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

0 / 5. 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Karolina Drożdż autor MAGAZIF.com

Dbam o treść i formę artykułów publikowanych na stronie MAGAZIF. Prawie na pewno spotkasz mnie, jeśli wybierzesz się na którąś z większych imprez organizowanych z myślą o ludziach, którzy tworzą wnętrza. Interesuje mnie wszystko to, co wydarza się na styku codzienności z projektowaniem i sztuką.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.