Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku nawiązuje do kolorytu Ameryki Łacińskiej

Chilijski szef kuchni Juan Jose Castillo Castro na co dzień prowadzi dwa lokale SUPERICO w Edynburgu. Wystrój obu zaprojektowała pracownia Ja!Coco! Jest na co popatrzeć. Lokal, noszący wdzięczną nazwę SUPERICO 99, mieści się w budynku dawnego banku z XIX wieku, ale jego wnętrza – w odcieniach zachodzącego słońca – przenoszą gości z Hanover Street prosto do Ameryki Łacińskiej. Jest kolorowo i maksymalistycznie.

Pracownia projektowa Ja!Coco!, prowadzona przez Jaco Justice, określa się jako „Maximal Design Studio” i stara się stać w pewnej opozycji do tworzenia wnętrz Edynburga tylko w oparciu o jego historię. Architekt bez wahania wprowadza do swoich projektów kolorowe formy 3D, bawi się kolorem i formą. Powstają wnętrza takie jak to – barwne i tętniące życiem.

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Nie oznacza to, że nie można wziąć na warsztat elementów z historii tego budynku. Justice włączył więc do nowego układu baru oryginalne łukowate detale. Kształty zaczerpnięto z różnych symboli latynoamerykańskich, bo jak wyjaśnia Justice: – Po wielu podróżach po Ameryce Południowej chciałem uwzględnić różne symbole, np. z kultury Azteków czy motywów, jakie spotkamy w Peru. Chodzi jednak o mądre podejście do tematu.

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Tu liczy się geometria. Linie przenikające regały i półki nad barem. Powtarzające się okrągłe elementy można zaś znaleźć w pufach do siedzenia, zaprojektowanych przez hiszpańską pracownię Masquespacio, a centralny element wystroju, czyli gigantyczna lampa-„Superksiężyc” to praca Davide Groppi – ogromna kula wykonana z delikatnego japońskiego papieru, owinięta na twardej podstawie z poliwęglanu – wystarczająco duża, by wymusić demontaż przedniej szyby. Warto podkreślić, że lampa ta (o średnicy 2 m!) jest hołdem dla rytuałów i wierzeń kultu słonecznego starożytnej kultury południowoamerykańskiej, podczas gdy bogata paleta barw ziemi, oddająca koloryt Ameryki Południowej – odnosi się do bogini Inków, Pachamamy, tłumaczonej jako „Matka Świata” lub „Matka Ziemia’.

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Poza tym, są tu żółcie, brązy i żywe odcienie turkusu. Pastelowo różowe ściany, ławki i stołki barowe obite są tkaniną Kvadrat w kolorze „off ochra” to kolejne wyraziste elementy tej aranżacji. Detale, meble i powierzchnie tworzą spójny, barwny miks, który współgra z długimi frędzlami wystającymi spod pluszowych siedzisk i światłami – ponownie projektu Masquespacio.

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Podłoga wyłożona kafelkami to de facto szachownica dwóch niestandardowych kolorów marmurkowych płytek enkaustycznych, wykonanych przez multidyscyplinarny kolektyw Assemble’s Granby Workshop. Warto przyjrzeć się również drewnianemu blatowi barowemu z lastryko od Foresso – tutaj w kolorystyce Charcoal Mono, projekt wykonany jest z ścinków orzecha brytyjskiego z czarnym spoiwem.

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

A gdy słońce zachodzi, na pierwszy plan wysuwają się podświetlane elementy, takie jak żółte szklane cegły wyściełające bar i podwyższoną część wypoczynkową, zakrzywione panele ścienne i oczywiście wspomniany już Superksiężyc.

Barwny trójwymiar w duchu maxi. Bar w dawnym banku

Fot. i oprac. na podst.: Ja!Coco!

Oceń ten artykuł

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

0 / 5. 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Katarzyna Księżopolska - Redaktor naczelna MAGAZIF.com

Redaktor naczelna portalu MAGAZIF.com. Z wykształcenia socjolog i filolog polski. Autorka wywiadów, relacji z wydarzeń, poradników i raportów dla branży architektury, designu i wnętrz; moderatorka paneli dyskusyjnych, rozmów i spotkań; prowadząca warsztaty i konsultacje dla architektów i projektantów w zakresie komunikacji. Kierowniczka produkcji filmów dokumentalnych, poświęconych branży wnętrzarskiej. Cyklicznie dokonuje autorskiego przeglądu inspiracji, nowości oraz wydarzeń branżowych w ramach formatu „MAGAZIF NEWS”. Zasila szeregi jury najważniejszych konkursów branżowych w Polsce – m.in. Dobry Wzór, Międzynarodowe Biennale Architektury Wnętrz w Krakowie, must have przy Łódź Design Festival, Diament Meblarstwa. Pierwsze doświadczenia zawodowe zdobywała w branży badawczej, zajmując się badaniami marketingowymi, koordynacją międzynarodowych projektów oraz consultingiem dla firm w zakresie wdrożeń produktowych i strategicznych. Miłośniczka designu i mody.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama